Ana Sayfa

Facebook da Remarketing Yapmak

Merhabalar, ben konu ile ilgili araştırdığımda Adroll vs. gibi kan emici aracı şirketlerle ile ilgili bilgiler çıkıyor uğraşmak istemiyorsanız onlar ile çalışın ama oda kolay olmuyor ne yazık ki.

Şimdi bende ilk kez deneyeceğim resim resim anlatacağım. Yazdıklarımı da dikkatli okuyun her şeyi resim ile anlatmayacağım, açıklamaları resimlerin üstlerin de.  Hadi bakalım.

Facebook da sol sütundan reklam oluştur u tıklıyoruz.

Buradan sonra çıkan seçenek,  -İnsanları internet sitenize çekmek- tıklayıp sağda açılacak yere site adresini girip ardından devam a basalım.

Şimdi standart bir facebook reklam paneli açılıyor, remarketing buradan sonra başlıyor, Açılan panelde okla işaretlediğim yere basın -bir Özel hedef kitle oluşturun-

Şimdi ardından açılacak yerde aşağıdaki seçeneği seçin Hedef kitlenizi, internet sitenizi ziyaret eden herkesi içerecek şekilde oluşturabilir veya internet sitenizdeki belirli sayfaları ziyaret eden kişiler için ayrı hedef kitleler bile oluşturabilirsiniz.


  • İnternet Sitesi Trafiği


Yukarıdaki seçeneği "internet sitesi trafiği" ni seçtikden sonra
"Özel Hedef Kitle piksel kodunuzu görün" diyoruz. Bilmeyen birine anlattığımızı varsayarak piksel mevzusuna ufak bir giriş yapalım.

Piksel Nedir ?: Bir sıra kod bu koddur bu kod sayesinde web sitenize giren kişiler damgalanıyor, browserlarına (chrome vs.) çerez bırakılıyor ve bu adam daha önce falanca.com u ziyaret etmiştir damgası ile dolaşıyor bu damganın ömrü 3-5 günden 90-120 güne kadar çıkabiliyor, sonra aynı damga ile adam face de gezerken veya google da herhangi bir sitede siz ona remarketing yapabiliyorsunuz. basitce mantık bu devam edelim.


*Kodu geliştiricinize gönderin veya görün diyor eğer koymayı biliyorsanız tüm sayfalar da gözükecek şekilde tercihen -footer a kendiniz koyacaksınız?

*Bilmiyorsanız kodu kopyalayıp, siteyi yapan kişiye, şu kodu al bütün sayfalarda gözükecek şekilde siteye koy diyeceksiniz :)



Devam edelim, Hedef kitle oluştur a basın, aşağıdaki resim gelecek, burada fazla açıklamaya gerek yok facebook gayet güzel açıklıyor, seçenekleri kurcalarsanız belirli bir sayfayı ziyaret eden kişiler adı altında mesela "iphone5s" yazıyorsunuz URL de o isim geçiyorsa o url ye girenlere bir reklam hazırlıyorsunuz ona göre bir reklam veriyor ve reklamını daha niş bir hale getire biliyorsun, buda daha yüksek başarı demek. Şimdi genel bir siteye giren herkez üzerinden yapalım. Buradaki süre : 90 bahsettiğim çerez (pixel, damga) ömrü 90 gün sonra adamla işim olmasın diyorum.



Buradan sonra devam diyorsunuz ve kampanyanız sayfasına geri dönüyorsunuz ve aşağıdaki resim deki gibi "BERJERCİLER" koydum adını kampanyanın oraya düştü. Pixel i kaybetmeyin bu arada hedeflemede sizi yanlız bırakacağım çünkü burada şirket sırrı tecrübe vs. lerolacak sizde kendinize göre düzenleyip farklı resimlerin nasıl performans verdiğini deneyebilirsiniz. Teşekkür etmeyi unutmayın !





Takıldığınız bir yer olursa sorun ? Yorum yapın ki sizden sonra gelenler de faydalansın. Türkiye de yamyam zihniyeti hakim kimse birbirine bir şey öğretmek istemiyor sizde öğrendiklerinizi ihtiyacı olanlara verin gitsin.


Biraz yorum


*Facebook un yeni hedefleme seçenekleri çok güzel mükemmel hatta, yaşından evliliğine nişanlısına ilişkisine seyahatine kadar bir sürü şey hedeflendirebiliyorsunuz büyük imkan, ve şu an yeni jenerasyon facebook u sevmiyor fakat anneler babalar halalar orada yani alışveriş yapan kitle.



- Facebook da Remarketing bitti -

Yorum yapmayı unutmayın :)








Hiç yorum yok:

 

Keşke

Şu an fethiye Kabak koyunda, bi gölgeden denizi seyrediyor olsaydım..

Ana Fikir

Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir. -Niyazi Saral

Most Reading